Regeneracja reflektorów samochodowych

Reflektory samochodowe są często mylnie nazywane lampami samochodowymi, można je podzielić na kilka typów. Najbardziej znane są reflektory lustrzane na zwykłe żarówki w których strumień światła jest regulowany albo poprzez specjalnie wyprofilowane szkło lub odblask w którym montowana jest żarówka. Drugim nowszym typem reflektorów samochodowychreflektory z układem projekcyjnym popularnie zwane reflektorami soczewkowymi. W reflektorach soczewkowych strumień światła jest kierowany poprzez przegrodę i soczewkę wewnątrz reflektora.

bixenon

Technologia ta jest zaopatrywana zarówno w żarówki standardowe jak i palniki ( żarniki ) xenonowe. Jednocześnie umożliwia poprzez odpowiedni mechanizm elektromagnetyczny na dwu funkcyjność tego reflektora, czyli połączenie światła mijania ze światłem drogowym na jednym projektorze. Reflektor samochodowy z takim projektorem nazywamy reflektorem bixenonowym. O emisji tego światła decyduje paraboliczny kielich w którym montowana jest żarówka lub żarnik xenonowy. Kielich ten, w środku posiada idealnie lustrzaną powłokę napylaną próżniowo która poprzez swój odblask emituje w stu procentach natężenie światła wydzielanego przez żarnik lub żarówkę zamontowaną w reflektorze.

Eksploatacja reflektorów jest najczęściej uzależniona od kilku czynników takich jak częsta jazda nocą lub przepisy ruchu drogowego. przed regeneracją W przypadku jazdy nocą sprawa jest oczywista, jeżeli chodzi o ruch drogowy, w Polsce zapalamy światła zaraz po uruchomieniu samochodu. W związku z tym, degradacja reflektorów samochodowych jest przyspieszona. Najczęstszą przyczyną utraty jakości natężenia światła jest wypalający się kielich w którym zamontowana jest żarówka lub żarnik xenonowy. Każdy reflektor posiada swoje odpowietrzniki, poprzez które nagrzane powietrze w czasie pracy reflektora samochodowego jest wydalane. A po wyłączeniu i ostygnięciu jest zasysane z powrotem ponieważ się kurczy.

Zasysane powietrze jest zabrudzone poprzez kurz i wilgoć i osadza się na elementach lampy, między innymi wnętrzu kielicha. przed regeneracją Poprzez wiele lat eksploatacji, nagromadzone zabrudzenie ulega spaleniu poprzez temperaturę żarników lub żarówek wydzielającą się podczas świecenia. Spalony brud, osiada na odblasku kielicha co powoduje zmniejszenie emisji świetlnej. Kielichy ulegają także degradacji poprzez błędy technologiczne, przy produkcji samych kielichów ( Toyota Avensis ). Często żartobliwie taka usterka jest nazywana syndromem avensisa. Wiele osób nie wie, że można regenerować reflektory samochodowe i najczęściej zakupuje reflektory na aukcjach internetowych które posiadają tę samą wadę.

Autor publikacji: Marzena Lendzion

Pozdrowienia od Perfect Cars